A Lush októberben nyitotta második teljesen csomagolásmentes üzletét: Milánó után Berlinben is kizárólag meztelen termékeket vásárolhatunk az egyik Lush-boltban. Vajon mikor lesz hasonló Budapesten? Egyáltalán mennyire lehet környezettudatos egy olyan nagy márka, mint a Lush? Mit tartalmaznak a termékek? Mire figyelnek kiemelten? Ti kérdeztetek, a márka magyarországi képviselője pedig vállalta, hogy válaszol.

Átláthatóság, őszinteség

A cégek számára 2018-ban ciki, ha nem tesznek a környezettudatos, fenntartható és etikus működésért. A vásárlóknak viszont kifejezetten szemfülesnek kell lenniük, mert sok cég egy-egy környezettudatos mozzanatot kiemelve festi zöldre a működését. Fontos, hogy a cégek egyrészt tegyenek meg minden tőlük telhetőt a bolygónk védelméért, másrészt tegyék átláthatóvá a működésüket, legyenek őszinték a fogyasztókkal szemben, hogy az információk birtokában tudjunk olyan döntést hozni, ami számunkra megfelelő.

Mivel a Lush többször került szóba az utóbbi időben, és tudom, hogy sokatok nagy kedvence, arra gondoltam, hogy párbeszédet kezdeményezek köztetek és közöttük. A Holy Duck! Instagram-oldalán arra kértelek benneteket, tegyétek fel a kérdéseiteket nyugodtan a Lushnak. Joó Kati, a cég magyarországi képviselője vállalta, hogy válaszol ezekre.

Ez a fajta nyitottság egy cég részéről pozitív, de nem jelenti azt, hogy azt mondom, olyan jók, hogy innentől kezdve tőlük kell vásárolnotok.

A Lush szerintem sokatoknak már nem lesz elég „jó”, elég zöld. Viszont több olyan termékük is van, amelyekre sokan rá fogtok csodálkozni. Teljesen mindegy, hogy halvány- vagy méregzölden gondolkoztok, mindig mérlegeljetek, legyen prioritáslistátok, gondolkozzatok, és kérdezzétek meg magatoktól: biztosan szükségetek van-e az adott termékre.

Párbeszéd a Lushsal

Mióta fektet a Lush nagyobb hangsúlyt a meztelen, azaz csomagolásmentes termékekre?

A Lush alapítóinak mindig is célja volt a szilárd és csomagolás nélküli termékek megalkotása, a samponkorongok feltalálása már a Lusht megelőző vállalatuk (a Cosmetics To Go) idejére nyúlik vissza. Ma ott tartunk, hogy teljesen műanyagcsomagolás-mentes boltot nyitott két nagy európai városban.

A fürdőbombák és a többi fürdőkészítmény, szilárd samponok, masszázstömbök, body butterek a Lush megalakulása óta (1995) csomagolás nélkül kerültek ki a polcokra. Ez a legújabb cikkünk Mark Constantine társalapítónak a jövőre vonatkozó terveiről szól és szorosan kapcsolódik a kérdésekhez. Itt olvashatjátok >>>

Lush Budapest

Nem trappista sajt, hanem hajhidratáló

Lush Budapest

Szilárd sampon

Budapesten mikor lesz teljesen műanyagcsomagolás-mentes üzlet? Lehet erről tudni valamit?

Ez sok mindentől függ, például attól, hogy mi az adott országban, városban a terjeszkedési vagy üzletfelújítási terv. Jelenleg Budapesten ez a négy üzlet az elmúlt években újult meg ebben a formában, viszont a jó hír, hogy a szilárd termékek szinte mindegyikét meg lehet találni az üzletekben vagy a webáruházunkban. Ha valamelyik országban új üzletnyitást terveznek, akkor biztos hogy a „pucér üzlet” kialakítása élvez prioritást.

Mi a különbség a meztelen tusfürdő és a szappan között?

Szintén egy webcikkünk adja meg a jó választ a kérdésre, idézem: „A szappanbázisok különböző összetevőkből készülhetnek. A Lush-szappanok nagy részében repcét és kókuszolajat találsz, a gourmet-szappanokban pedig argán- és olívaolajat. A pucér tusfürdőkhöz nem használunk szappanbázist. Helyette majdnem ugyanazokat az összetevőket tartalmazzák, mint folyékony társaik; csupán pár apróságban térnek el tőlük.” A teljes cikket itt olvashatjátok >>>

Lush Budapest

Szilárd tusfürdő

Mivel színezi és illatosítja a Lush a termékeket?

Itt tudtok utánanézni >>>

Miért van ennyi illatanyag / parfüm a termékekben, ha természetesnek hirdeti magát a Lush?

A Lush elképzelése szerint a természetes nem egyenlő a mindenmentessel, az alapítók célja mindig is az volt, hogy a fürdés élmény legyen, a lélekre, a hangulatra is hassanak a termékek és ezt színekkel, valódi illóolajokkal, vidámsággal, azaz humorral ötvözve fejezik ki.

Lush Budapest

Gyümölcsös fürdőlapok utazáshoz

Miért nem használ a Lush az SLS helyett valamilyen barátságosabb tenzidet?

A termékfejlesztők álláspontját az SLS-kérdésről itt olvashatjátok >>>  (Kati azt ígérte, ha megkapja a bővebb választ Angliából, azzal kiegészíthetem a cikket.)

Tényleg natúr?

Összetevőlistánkban zöld színnel tüntetjük fel a természetes összetevőket, ennek aránya lehet 100% is, de mint ismeretes, vannak olyan termékeink, amelyekben a kozmetikai iparban évtizedek óta biztonsággal használt szintetikus összetevők is vannak. Mindenki megtalálhatja a saját preferenciáit. Sőt, friss arcpakolásaink olyannyira frissek, hogy az üzletekben hűtőpultban, jég között helyezzük ki és megvásárlás után is hűtőben tárolandók, 3 héten belül javasolt a felhasználásuk.

Nagy gondot fordítunk a nyersanyagok beszerzésére. Előnyben részesítjük az olyan alapanyagokat, amelyeket fenntartható módon állítottak elő, és kerüljük azokat, amelyek nem így készülnek.

A pálmaolaj például feketelistára került nálunk; helyette sokkal környezetbarátabb olajokat használunk a szappanalaphoz. Azon vagyunk, hogy a pálmaolajat minden termékünkből kihagyjuk, és erre bátorítunk más cégeket is.

Lush Budapest

Arcpakolások a jégen

Lush Budapest

Highlighterek pucér kiadásban

A parfümök és szilárd parfümök üvegeit vissza lehet-e vinni?

Arra kérjük a vásárlóinkat, hogy amennyiben lehetséges, használják újra vagy helyezzék szelektív gyűjtőkbe az üvegeket.

Léteznek termékek nagyon érzékeny bőrűek számára?

Igen, vannak olyan termékeink, amelyekben nincsenek külön még illatanyagok, de mindig meg kell nézni, hogy milyen illóolaj van a termékben, mert arra is lehet valaki érzékeny.

Ha a marketing egy részét felépítették vegánra, akkor a másikat miért nem építették emberbarátra (parabének használata)?

Mi úgy gondoljuk, nálunk mindenki megtalálja a számára megfelelő terméket és megvannak a tartósítószerrel készült termékek alternatívái. Minden szempontból az emberek jóllétéért dolgozunk, a termékeken túl ezért is folytatunk emberi jogvédő, állatvédelmi és környezetvédő kampányokat is. (Többek között így támogatta a Lush a Messzelátó Egyesületet is abban, hogy a nyár eleji Simplicity Fesztivált sikerüljön megvalósítani.)

Lush Budapest

Minden megvásárolt Charity Pot árának 100%-át (az adók levonása után) olyan kis, közösségi szervezeteknek adományozzák, amelyeknek szükségük van segítségre

Lush Budapest

Fogtabletta, amely a fogkrémet helyettesíti – szénnel, mikroműanyagok nélkül, újrahasznosított műanyagcsomagolásban

Tervez-e a Lush kőolajszármazékoktól mentes termékeket?

A Lush nem használ kőolajszármazékokból eredő összetevőt.

A környezetvédelmi szempontok alapvető jelentőségűek a vállalat számára, és a napi döntésekben is mindig érvényesülnek. Például – egyebek mellett – azért használunk ásványolaj helyett mandula- és olívaolajat, mert úgy gondoljuk, egy fákkal beültetett táj sokkal gazdagabbá teszi az életünket, mint egy olyan, amelyen olajkitermelés folyik. A kötelezőnél sokkal nagyobb mértékben csökkentjük a környezetre gyakorolt hatásunkat, és üdvözlünk minden törvényi szabályozást, amely lényeges előrelépést jelent ezen a téren.

Szívesen támogatunk olyan környezetvédő csoportokat, amelyek kreatív akciókkal segítenek megváltoztatni a törvényeket.

 

Fontos! Bár ez a blog elsősorban a divatipar és a környezetszennyezés, az ökodivat és a tudatos öltözködés kérdéseivel foglalkozik, azt vettem észre, hogy nem csak az öltözködés területén érdekel a hulladékcsökkentés vagy a tudatosság. A jövőben találkozhattok majd hasonló életmódtémákkal is a blogon.

A cikk termékmegjelenítést tartalmaz, a Lushsal való együttműködés része. A fotók telefonnal készültek.

(Visited 2 592 times, 1 visits today)