Ha tetszett, oszd meg kérlek!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Livia Firth, Emma Watson, Cate Blanchett, Stella McCartney után most már Meghan Markle is rengeteget tett a fenntartható divatért. Harry herceg és felesége diplomáciai körúton vesznek részt Ausztráliában és Új-Zélandon. Meghan Markle pedig úgy döntött, a legtöbb ruháját fenntartható és etikus tervezőtől választja. Nem véletlen, hogy egyre többen beszélnek a Meghan Markle-effektről.

Az Outland Denim alapítója, James Bartle olyan divatmárkát hoz létre, amely ugyan Kambodzsában gyártat, de etikus körülmények között. Elsősorban olyan nőknek ad munkát, akik a modern kori rabszolgaság, emberkereskedelem vagy szexuális kizsákmányolás áldozatai. Bartle azt nyilatkozta, abban a pillanatban, hogy Meghan Markle fotói megjelentek a neten, a weboldaluk forgalma 3000 százalékkal nőtt. A hercegné által viselt, Harriet-modellt pedig 24 óra alatt elkapkodták.

View this post on Instagram

What a week for Outland Denim! Never could we have imagined the overwhelming support shown to our brand, our team and our mission since the Duchess of Sussex wore our Harriet jean not once but multiple times during her stay in Australia for the Invictus Games. This quiet, dignified, but determined support for our brand – and the humanitarian cause it represents – means the world to us, to our beautiful seamstresses, and to the 15 young women who are now feeling the empowerment of employment thanks to the "Markle Effect"! Meghan's modelling of positive change through the power of fashion sets a precedent for all other people with a public profile. Now to enjoy watching the Royal couple in New Zealand along with the rest of the world! 🌎 #madedifferent #zeroexploitation . . . . . 📸 Annette Dew/Newspix, Samir Hussein/Getty images

A post shared by Outland Denim (@outlanddenim) on

Az Outland Denim nem az egyetlen, amelynek működésére Sussex hercegnéje komoly befolyást gyakorolt. Meghan Markle ugyanis a 2018-as ausztrál körúton (Ausztrália, Fidzsi, Tonga és Új-Zéland) elsősorban olyan ruhadarabokat viselt, amelyeket etikus és fenntartható szellemben gyártó márkák biztosítottak számára.

A márkák között van többek között a Rothy’s, amely 100 százalékban PET-palackok felhasználásával készít balerinacipőt. A gyártási eljárás miatt a termékek nagy része közelít a zero waste-hez, azaz minimális hulladékot termelnek. A márka vezetője, Kerry Cooper azt nyilatkozta a Fashionista.com-nak, hogy mindig érzékelik, ha olyan sztárok viselik a ruháikat, mint Karlie Kloss szupermodell vagy Lupita Nyong’o Oscar-díjas színésznő. De amikor Meghan Markle lábán feltűnt a 3D-s nyomtatással készített balerina, a weboldal forgalma a négyszeresére ugrott. Természetesen minél kisebb egy márka, annál jobban érzi a hercegné hatását.

Mit viselt még a hercegné?

A Veja a fenntartható divatbloggerek Adidas Superstarja. Az oldalán V-t formázó mintával hirdeti, hogy etikus körülmények között készült, többnyire természetes alapanyagokból. Veja cipők itt >>>

Nem maradhatott ki a sorból a Reformation, amely nagy márkának számít, stílusban közelít a magyar Nanushkához. Ugyanúgy viselik nemzetközi celebek is, csak ők már néhány lépéssel előrébb járnak. A robbanásszerűen növekvő magyar márka csak 2018 tavaszán jelentette be, hogy csatlakozott a körforgásos divatot támogató Ellen MacArthur Alapítványhoz.

View this post on Instagram

We love you Meghan!!! ❤️❤️

A post shared by Reformation (@reformation) on

A Stella McCartney luxusmárka évekkel ezelőtt zászlójára tűzte a fenntarthatóság eszméjét. A tervezőnő komoly harcosa az etikus és vegán divatnak.

View this post on Instagram

“One of the joys of our visit to New Zealand has been the opportunity to meet so many young New Zealanders who are devoting their talents and energy to making a difference. There are creative, gifted and caring Te Arawa Rangatahi (young people) here, who are using their talents to preserve and promote the Māori language, to support mental wellbeing, and to achieve in areas that will benefit their communities, and their country.” — In Rotorua The Duke and Duchess of Sussex visited Te Papaiouru Marae, where they met the local Te Arawa and Ngāti Whakaue iwi. Korowai (feather clocks) were placed on the shoulders of The Duke and Duchess of Sussex in preparation for the spectular Pōwhiri, the Ceremony of Welcome. Thank you to everyone that made Their Royal Highnesses final day of their tour such a special one! 📷 Mark Tantrum / Kensington Palace / PA #RoyalVisitNZ #New Zealand #Rotorua

A post shared by Kensington Palace (@kensingtonroyal) on

Az én kedvenceim valószínűleg nem is tetszenének neki, engem ugyanis elvarázsolnak a gyapjúbúl készült Dion Lee ruhák. Semmi közük az általunk ismert szúrós gyapjúpulcsikhoz, ezek légies, könnyű, természetes anyagok.

Egy új-zélandi luxusmárka, a Maggie Marilyn is felkerült a listára ezzel a különleges darabbal.

Meghan Markle olyan márkákra is felhívta a figyelmet, amelyek nem vesznek részt a divat egyre gyorsuló körforgásában. Trendeken átívelő, különleges darabokat gyártanak. Az egyik ilyen a Figue.

A másik pedig a helyi közösségeket támogató, fenntartható ékszer- és kiegészítőmárka, a KAYU.

Mi lesz az ausztrál körút után?

Kérdés, vajon a hercegné, akit a babavárás miatt most amúgy is még nagyobb médiafigyelem övez, folytatja-e a megkezdett missziót? Miután Harry herceg nemrég maga hívta fel a figyelmet a fast fashion káros hatásaira, Károly hercegnek pedig a minőségi angol gyapjút támogató alapítványa van, elképzelhető, hogy Meghan Markle is marad ennél a témánál.

Már csak azért is, mert itt nemcsak ruhákról van szó, hanem környezetvédelemről, a nők jogairól és kizsákmányolásáról, amely ellen folyamatosan küzd.

A farmermárkát vezető Bartle szerint Meghan Markle választásaival egyrészt felhívja a figyelmet ezekre a márkákra. Másrészt az eladási számok bizonyítják, hogy a fenntarthatóság nem csak egy kedves gondolat. A fenntartható és etikus szellemben gyártó márkák termékei nem kizárólag a hippik világa (természetesen senkinek nincs baja a hippikkel). Ezek a ruhadarabok igenis vonzó, sokak által kedvelhető, a legmagasabb társadalmi státuszban is viselhető termékek. És ami nagyon fontos: maximális odafigyeléssel, emberek, állatok és a környezet kizsákmányolása nélkül készültek.

Lehet, hogy a fent felsorolt termékek számunkra nem elérhetők, de ne felejtsük el, léteznek magyar alternatívák. Meghan Markle hatással lehet a magyar influencerekre is. Akik – ha megtehetik – jobban odafigyelhetnek arra a jövőben, kiktől vásárolnak, vagy felteszik a kérdést, kik készítették a ruháikat és milyen körülmények között.

(Visited 4 167 times, 14 visits today)

Ha tetszett, oszd meg kérlek!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •