Ha tetszett, oszd meg kérlek!
  •  
  •  
  •  
  •  

Eszter vagyok, 36 éves. Nem iszom, nem dohányzom, de megvan a „drogom”. Mindig más. Mostanában olyan Instagram-oldalakra csúsztam rá, amelyek különböző celebek arcátalakítását veszik górcső alá. Kijózanító látni, hogy a világ legjobban kereső modelljei, színészei mennyit alakíttattak magukon. Én ma már tudom, hogy botox helyett fenntarthatóbb és természetesebb döntés az arctorna.

A botox… nem fenntartható

Eszter vagyok, 36 éves, és újságírói munkám során megannyi cikket írtam a különböző arcfiatalító módszerekről – mert olyan magazinoknál is dolgoztam, ahol ezek „kattintékony” témának számítottak. Botox, hialuronsavas feltöltés, Drakula-terápia, finomszálas arcfiatalítás, facelift…

Sorolhatnám az arcfiatalító módszereket, amelyekkel találkoztam. Persze nem maradhattak ki a plasztika előtt és plasztika után fotók sem a cikkekből – hol szebb, igényesebb, hol kevésbé jól sikerült, hol pedig sajnálatra méltó eredménnyel. Az elmúlt tizenpár évben hozzászokhattam volna a sok-sok beavatkozáshoz, de a mai napig képes vagyok megdöbbenni, mennyien feküdtek kés alá vagy töltettek magukon valamit. Hollywoodban mindenki, ne legyenek kétségeitek.

A mesterséges arcfiatalítás viszont többnyire nem fenntartható, mert az arcunkra is folyamatosan hat a gravitáció, a kötőszöveteink egyre gyengébbek lesznek, folyamatosan alakulnak át. Ha a botoxot nézzük: egyre többre lesz szükség ahhoz, hogy a kívánt állapotot fenntartsuk – már aki egyáltalán vevő arra, hogy méreganyagot fecskendezzen az arcába. Természetesen vannak egyéb arcfiatalító módszerek is – mielőtt belevágnátok az arctornába, mindig konzultáljatok az orvosotokkal és jelezzétek az arctornát vezető trénernek is, hogy kezelésen voltatok.

Úgy maradt

Eszter vagyok, 36 és fél éves. Mostanában alig sminkelek a hétköznapokon (a színtanácsadást smink nélkül tartom), így pontosan látom, hogy lassabban tűnnek el reggelente a karikák (ha eltűnnek), szaporodnak a szarkalábak, és a szigorú ráncom is megmarad most már – pont, ahogy gyerekkorom matrónái megmondták előre. „Ne húzd össze a szemöldököd, mert úgy marad!”

Úgy maradt.

Mivel nem hiszek a kecsegtető gyors megoldásokban, nem véletlenül találkoztam az arctornával. Úgy alakult, hogy nyáron eljutottam egy arctornaworkshopra, amelyre Mudra Móni hívott meg, hogy betekintést nyerjek a fenntartható arcfeszesítés és arcfiatalítás világába.

Arctorna Mónival

Eszter vagyok, 36 éves és egészen nyár elejéig nem tapasztaltam, mennyi izom van (vagy éppen nincs) az arcomban. Azt pedig pláne nem, hogy ezek külön-külön is feszíthetők, ernyeszthetők, nyújthatók, lazíthatók.

Az arctorna bármikor elkezdhető, a legjobb akkor, amikor a ráncok még ki sem alakultak, de az érett, középkorú bőrön is rengeteget javít, ha a bőr alatti izmokat megmozgatjuk. Jobb lesz a vérkeringés, feszesebb az arc, kisebb a toka, vastagabbak az ajkak, nyíltabb a tekintet.

Egy feltétele van mindennek: a rendszeres edzés.

Jó, azért nem ilyen egyszerű. A rendszeres arcedzés mellett nagyon fontos a megfelelő bőrápolás, az egészséges táplálkozás és a megfelelő mennyiségű alvás is.

Ez is egyfajta edzés

Eszter vagyok, 36 éves és 34 éves koromig semmit nem sportoltam. A VOUS magazinnál voltam főszerkesztő, amikor Takács Nórival (Hogyan legyek jó nő?) és a VOUS-lányokkal elhatároztuk, hogy közösen indulunk a 6 kilométeres Irongirl-futóversenyen. A második edzés után izomlázzal feküdtem otthon két napig, mert a túlterhelés, kimerültség és a nem megfelelő étkezés kombinációja miatt az egész testem belobbant a láztól. Az edzettségi szintemet pontosan mutatja, hogy mindössze fél órát mozogtam aznap – bemelegítéssel! Megijedtem. Mi lesz később, ha most ez a helyzet?

A Nem vásárolok egy évig ruhát kihívásom idején járunk. Nem sokkal a gyötrő izomláz után megkerestem Domokos Enikőt, aki személyi edzőként dolgozik, és ezer éve ismerjük egymást. Rá mertem bízni magam, és előtte nem szégyelltem, hogy például fél kilót sem tudok vállból kinyomni, a szabályos guggolást és kitörést pedig csak hírből ismerem. Két évvel később 16 kilóval is deadlifteztem már, jobb napjaimon 10 kilóval guggolok, és 3-4 kilós kézisúlyzókat használok. Nagy küzdelem volt sokszor, hogy elinduljak edzeni reggel.

Egy év is kevés volt számomra, hogy megszokássá váljon a rendszeres mozgás, hiszen nem volt sportmúltam. De sokkal jobban érzem magam a bőrömben, mint akkor, amikor vékony voltam, de puha.

Arctornára fel!

Mindezt csak azért mesélem el, mert az arctorna, amiről szó van, valójában arcizomedzés. Az arc különböző izmainak feszesítése, erősítése, amelyek így kevésbé lesznek puhák, petyhüdtek és képesek lesznek jobban ellenállni annak a fránya gravitációnak. De ehhez dolgozni kell, hetente 2 vagy 3 alkalommal egy órát. A hatás azonban fergeteges, nézzétek meg ezt a fotót!

Arctornaworkshop után

Arctornaworkshop után készült. Azt még nem is mondtam: Móni 51 éves múlt. (A workshopon én voltam a legfiatalabb, Móni pedig oktatóként a legidősebb.)

Ha megkerestétek az állatokat, nézzétek meg Móni honlapját, kövessétek Facebookon és Instagramon a rengeteg ingyenes arcfiatalító tippért. És jelentkezzetek be arctornaworkshopra, ahol megismerkedhettek az alapokkal, és elsajátíthattok egy nagyon egyszerű gyakorlatsort is!

Arctornára fel! 🙂

(Visited 649 times, 1 visits today)

Ha tetszett, oszd meg kérlek!
  •  
  •  
  •  
  •