A koronavírus-világjárvány sok mindenre rámutatott az elmúlt hetekben. Többek között arra, mennyi tehetséges alkotó, tervező, kézműves, szakember dolgozik itthon, és milyen nagy szükségük van a fennmaradáshoz a támogatásunkra. Több kezdeményezés is indult az országban, de én most azt mutatom be, amelyik kifejezetten környezettudatos alkotókat gyűjtött össze. Ez a Hazai Placc – #együttkönnyebb kampány, amelyet a Julka környezettudatos webshop és portál alapítói hívtak életre, és igazi szerelemprojektté vált számukra.

A Julka alapítóit, Leányvári Anettet és Cosma Nastasiát személyesen ismerem. Jártak nálam színtanácsadáson, és a környezettudatos rendezvényeken is rendszeresen összefutunk. Ezért örültem meg nagyon, amikor Anett először megkeresett az ötlettel, hogy szeretnének hazai, környezettudatos tervezőket támogatni, segítsek ötletelni, kiket lehetne megkeresni.

A Julka alapítói: Nastasia és Anett

Hazai Placc – #együttkönnyebb

Létrehozták a Julka.hu webshopon belül a Hazai Placc névre keresztelt gyűjtőoldalt, ahol természetes alapanyagból készülő, igényes és gyönyörű termékeket találtok és vásárolhattok meg. A kampány ötletéről Anettet kérdeztem.

Miért vált szívügyetekké, hogy hazai kézműveseket támogassatok?

Amikor csak tudjuk, előnyben részesítjük a hazai termékeket és a magyar gyártókat. A webshop kínálatának alakításánál is fontos szempont, hogy próbáljunk Magyarországon vagy Európán belül maradni.

Mi is készítünk saját textiltermékeket így pontosan tudjuk, hogy mennyi idő és energia egy kisvállalkozónak megtalálni a megfelelő alapanyagot és eljuttatni a márka hírét a célközönséghez.

Manapság szerencsére egyre több embernek fontos a tudatosság, keresik a természetes alternatívákat és nagyon örülünk, ha hidat képezhetünk és megmutathatunk néhány valóban környezettudatos kézműves és dizájner márkát a közösségünknek.

Milyen szempont szerint válogattatok a környezettudatos alkotók közül?

A kampány legfontosabb szempontja, hogy a résztvevők értékei passzoljanak a Julka értékrendszerébe, ami röviden a környezetbarát alapanyagokat és a fenntarthatóság fontosságát jelenti.

Próbáltunk többféle megjelenési lehetőséget kitalálni, ami azt jelenti, hogy vannak márkák, akiknél a termékek megvásárolhatók a webshopon keresztül, és vannak márkaajánlások, amelyek átterelnek a készítő felületére, ahol az egyedi igényeit is megadhatja. A vásárlásra is kínált termékeknél preferáltuk azokat a jelentkezőket, akiknek nincs még webshopjuk, így a mostani időszakban elmaradt tematikus vásárok helyett a Julka felülete jó lehetőség lehet nekik a termékeik népszerűsítésére.

Mit kapnak a tervezők, alkotók a Julkától?

Amit mi kínálunk alapvetően egy plusz értékesítési csatorna és megjelenési lehetőség. Csak ehhez a kampányhoz létrehoztunk egy külön kategóriát a webshop felületén, hogy segítsünk a vásárlóknak, érdeklődőknek rátalálni a kampányban szereplő hazai készítőkre. Azoknál a márkáknál, ahol a konkrét termék is elérhető és megvásárolható a Julka felületén, ott igazából csak közvetítjük a terméket, bizományi értékesítési konstrukció alapján a teljes nettó eladási összeg visszakerül a készítőhöz.

Már az ötletelés szakaszában is „szerelemprojektnek” éreztük ezt a kampányt és örülünk, hogy ennyi értékes és elhivatott készítővel ismerkedtünk meg, akik mind osztoznak abban a gondolatban, hogy #együttkönnyebb.

Fenntartható divatmárkák közül egyelőre az alábbiak fognak megjelenni:

  • AniFactory (makramétáska és -kiegészítők kenderből);
  • Symbyo (babával együtt növő babaruha);
  • Rokka (kendervászon termékek gyerekeknek);
  • NOVE design (baba-, gyerek- és női ruházat);
  • Manera (táskák természetes alapanyagokból);
  • Botanika (természetes alapanyagokból, növényi festéssel készült divattermékek).

Ezekhez jön a négy kézműves, akiknek a termékeit fel is vittük a webshopba. Folyamatosan bővítjük majd a márkaajánlásokat a jövőben.

Pályázhatnak-e még tervezők nálatok?

Igen, ha valaki szeretne megjelenni a felületünkön, nyugodtan keressen minket a Julka elérhetőségein!

Kik és hogyan támogatják a magyar tervezőket?

A koronavírus-világjárvány nehéz helyzetet teremtett, nem könnyű most az alkotóknak, tervezőknek, magyar márkáknak és szakembereknek. Ebben a nehéz időszakban mások is úgy gondolták, felhívják a figyelmet a hazai alkotókra. Néhány kezdeményezés az elmúlt hetekből – a teljesség igénye nélkül.

Panyi Zsuzsi #legyetekkedvesek kampánya

Panyi Zsuzsi iparművész hosszú évek óta támogatja a kézműves női kisvállalkozókat. A Mákgubó nevű cége segít beindítani és sikeressé tenni a márkákat. Zsuzsi az Instagramon indította a #legyetekkedvesek kampányt, amelyről itt olvashattok bővebben.

Az InStyle magazin #vegyélhazait csoportja

Jelenleg óriási népszerűségnek örvend az InStyle magazin #vegyélhazait csoportja a Facebookon. A jelenleg 158 ezer tagot számláló közösség (a szám folyamatosan nő, és ki tudja, hol áll meg) bemutatkozási lehetőséget nyújt a hazai vállalkozások számára.

Csalár Bence divatújságíró petíciója a magyar divatért

Csalár Bence arra szerette volna felhívni a figyelmet, milyen nehéz helyzetbe kerültek a kreatív szakemberek, így például divattervezők, fotósok, stylistok, sminkesek, fodrászok, alkotóművészek, iparművészek, PR szakemberek, újságírók is. Az Együtt a magyar divatért petíciót itt tudjátok aláírni.

Az Asalon.hu mecénás szerepe

Az Asalon.hu divatportál vezetője, Vanyovszki Mária (itt olvashattok vele interjút) április elején döntött úgy, hogy a portálon található szolgáltatásokat ingyen elérhetővé teszi a magyar alkotók számára. Az Asalon.hu oldalt ide kattintva érhetitek el.

Támogassátok a hazait… később is

Bízom abban, hogy a világjárványt lassan magunk mögött tudhatjuk, de a magyar alkotók iránti lelkesedés nem múlik el a jövőben sem. Támogassátok a hazai alkotókat egy lájkkal, kommenttel, üzenettel, mert a kedves szó most mindennél többet ér. Ha pedig tudtok, akkor vásároljatok is tőlük. A pénzünk szavazat. Ha megtehetjük, szavazzunk egy fenntarthatóbb, tudatosabb, természetesebb jövőre, és változtassuk meg a világot!

Szponzorált tartalom. A cikk megjelenését a Julka támogatta.

(Visited 725 times, 1 visits today)